Moms visas:

Leveransvillkor för att skicka blommor med blombud.

Beställer du före kl.13.00 på vardagar skickas och levereras dina blommor samma dag, på lördagar behöver vi din beställning före kl.11.00.
Beställningar som kommer in efter garanterad tid försöker vi att leverera på önskad dag men om vi inte lyckas kommer leveransen att ske dagen efter (leverans sker ej på söndagar eller helgdagar om inte annat anges under leveransinformation).
Vid leverans till företag måste vi ha din beställning före kl. 12:00 för att kunna leverera under kontorstider (9-17) samma dag (gäller endast vardagar). Dessa bud lämnas alltid till receptionen som i sin tur lämnar det vidare på arbetsplatsen. Om en leverans önskas komma fram tidigare än de normala kotorstiderna så behöver vi ha in din order senast kl 16 dagen före leverans

Lokala avvikelser kan förekomma.

Se separata leveransvillkor för utlandsorder under Blombud Utland.

Kan förekomma orter som har tidigare stopptid än 13:00 vardagar och 11:00 Lördagar då kommer vi mejla dig om detta.

Begravningsblommor - beställningar till begravningar skickas alltid ut så dem finns på plats minst en timma innan begravningen börjar.

Frakt för att skicka blommor ligger på 99kr och uppåt, fraktkostnaden kan komma att justeras automatiskt när ni skriver in en ort som ligger långt bort från närmaste blomsterbutik, uppdatering sker hela tiden. Här hittar ni info om vilka orter det gäller.

Får hängas på dörren - om rutan är urbockad måste vi ringa innan för att stämma av med mottagaren innan leverans, kommer vi överens med mottagaren att det går bra att hänga blommorna på dörren gör vi det för att leverans ska kunna ske på utsatt datum och mottagarens godkännande gäller i detta samanhang. "detta gäller inte leveranser till företag".

Lokala avvikelser - då alla produkter skapas för hand och förmedlas över hela landet kan avvikelser förekomma, men vi försöker alltid följa färg och form, en viss blomma kan bytas ut eller att krukan kan skilja från bilden på webbsidan.

På hemsidan presenteras våra produkter med foton. När vi har skapat produkterna har vi använt oss av blommor som är mer utslagna och längre gångna än färska och nya. Bilderna visar hur produkten kommer att se ut under största delen av tiden som mottagaren har blommorna hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan blommorna vara mer knoppiga än vad bilden visar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Att skicka blombud är en billigt och populär metod att visa uppskattning till nära och kära. Vare sig du vill skicka ett blombud till din kärlek i Stockholm, skicka blombud till mormor i Göteborg för att fira hennes födelsedag, skicka blombud till din syster i Malmö för att hedra henne på morsdag eller för alla andra tillfällen till vilken del av landet som helst så kan du vara säker på att Flowerhouse alltid gör sitt yttersta för att göra dig som kund glad och se till att ditt blombud blir en trevlig upplevelse för mottagaren.

Tänk på att du är alltid är välkommen att kontakta vår kundtjänst vid frågor:
Tfn 08-545 445 10 Vardagar kl.10.00-16.00 E-mail besvaras Vardagar 08:00-20:00 Lördagar 10:00-13:00 E-post: info@flowerhouse.se

Betalningsalternativ

Klarna checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Klarna villkor för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Swish
Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, samt Swedbank och Sparbankerna. Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Vårt swishnmmer 1236805030, uppge alltid order ID som meddelande i betalningen.

PayPal
Betala med konto/kreditkort, fungerar för både svenska och utländska betalkort. Ni kan även betala med PayPal genom denna länk - Paypal.me

Om en beställning blir makulerad så tar återbetalningen 1-7 bankdagar innan pengarna finns på beställarens konto igen.

Alla betalalternativ går att bli återbetalade

Sekretess

Flowerhouse behandlar all information vi får konfidentiellt.
Beställarens uppgifter behöver vara korrekt ifyllda då vi behöver komma i kontakt med mottagaren för att kunna säkerställa att leveransen blir rätt utförd. Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part.

Tid för leverans av blombud

Vi kan tyvärr inte garantera leveranser av blombud vid exakta tidpunkter men vi gör vårt bästa för att kunna uppfylla ditt önskemål.
Leveranser sker normalt under vardagar mellan kl.9.00-20.00 och lördagar mellan kl.11.00-15.00. På Söndagar sker inga leveranser om inte annat angivits - blommorna skickas då ut under Lördagen eller Måndagen.

Om en vara kommer tillbaka i retur till butiken så måste en ny budavgift erläggas om leveransen ska ske på nytt, om returen orsakats av felaktiga uppgifter från beställaren.

Om returen orsakats av butik eller budfirma, så behöver ingen ny budavgift erläggas av beställaren.

Om beställaren inte vill betala en ny budavgift så kontaktas mottagaren som blir erbjuden att hämta blommorna i utförande butik. En makulering  order går inte att göra på en redan utskickad beställning som kommit till butiken i retur, om returen orsakats av beställaren felaktiga uppgifter.

Expressleverans

Expressleverans kan beställas vardagar kl.10.00-15.00. Lokala avvikelser kan förekomma och du kommer att kontaktas om leveranser ej går att utföra. Kostnad för denna tjänst är 249 kr.

Leveranssäkerhet
För att vi ska kunna leverera ditt blombud i rätt tid så krävs korrekta mottagaruppgifter.
Dessa uppgifter ansvarar beställaren för, eventuella felaktiga uppgifter som påverkar leveransens utförande ersätts ej.
Ej angiven portkod räknas som ofullständig adressuppgift.

Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne ej är vald. När du gör din beställning kan du välja om blommorna ska hängas på dörren alt. lämnas till en granne då mottagaren inte är hemma. Om ni inte har valt att blommorna får lämnas på dörren eller till grannen så ringer butiken oftast före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren. Butiken gör även en bedömning om blommorna kan hängas på dörren. I vissa fall där vädret är för varmt eller för kallt eller om butiken anser att ordervärdet är för högt, så kan beslut om att inte hängas på dörren innan kontakt med mottagaren ske, utan att du som beställare får meddelande om detta.

Även om något alternativ är förvalt kan butiken ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen t.ex. om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt. Vid stula paket som lämnats vid mottagrens dörr och lapp i brevlådan lämnats av budfirman  ersätter vi ej.

Ångerätt och reklamationer
Vi behöver få in ärenden inom 48 timmar efter levererad produkt, gäller ärendet en levererad produkt behöver vi även en bifogad bild så vi kan hantera ärendet med den utförande butiken. Om levererade produkter skulle vara skadade eller trasiga skickar vi ut nya produkter omgående.
Om ordern ska makuleras kommer hela betalningen återbetalas inklusive frakten, återbetalning är åter hos beställaren inom 1-5 bankdagar. Har blomsterbutiken hanterat ordern och börjat binda blommorna kan vi bara stoppa och återbetala leveransavgiften på ordern.

Du kan när som helst avbryta din order, så länge ordern inte har blivit hanterad och utskickad. För begravnings beställningar så kan det vara svårt att avbryta en beställning om banden redan är textade, vilket brukar göras flera dagar i förväg.

För att en order ska kunna makuleras, måste vi få ett godkännande från den utförande butiken att den inte har blivit hanterad. Beställningar med höga ordervärden som görs långt i förväg, behöver oftast planering av inköp, och om det skulle vara så att butiken redan gjort inköp för denna order så kan den inte makuleras.

Det går inte att ångra köpet för en redan utskickad vara, om inte varan skulle vara trasig eller helt avvika från den beställda produkten. Lokala avvikelser kan förekomma då alla produkter skapas för hand och man ibland måste ersätta blommorna med liknande.

Leveranssätt
Vi levererar majoriteten av våra blomsterbud med bud fram till mottagarens dörr. Om den ort du skickar ett blomsterbud till inte har ordinarie leverans, får du information om detta via mail av vår kundtjänst snarast, då är det oftast mottagarens adress som ligger så pass långt bort att budfirman tar en högre leveransavgift.

I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som oftast finns inne. Utbudet kan dock variera från dag till dag. Om så är fallet ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg. I dessa fall gör butiken sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten. Väljer du choklad eller nalle som inte ligger under tillvalssortimenet byter vi det mot liknande produkter för att kunna skicka iväg blomsterbudet samma dag som önskad leverans.

Leverans till begravningar sker direkt till kyrkan. Beställningen måste komma in senast 2 dagar innan för att kunna levereras i tid. Beställningar som kommer in senare försöker vi leverera men lämnar inga garantier för att detta kan ske. Om leverans inte kan ske kommer en återbetalning göras till beställaren.

Bekräftelse
Efter det att vi tagit hand om din beställning får du en bekräftelse och ordernummer via e-post. Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast via e-post info@flowerhouse.se

Drift & produktion:  Wikinggruppen