Skicka blommor med leverans samma dag -  Stort utbud

Kundtjänst har öppet vardagar 08–18 och lördagar 10–13. Söndagar och röda dagar stängt.

Kontakt via mejl: info@flowerhouse.se
Kontakt via formulär: www.flowerhouse.se/contact

Butikerna har vanligtvis öppet vardagar 10–18 och lördagar 10–14. Söndagar och röda dagar stängt. Lokala avvikelser finns.


Stopptider

Vardagar behöver butikerna din order senast kl. 13.00 för att kunna leverera samma dag. Lördagar senast kl. 11.00. Lokala avvikelser kan finnas på vissa orter och en del butiker har tidigare stopptider än dessa. Vardagar kan leverans ofta ordnas även efter stopptiden mot expresstillägg.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden för att skicka blommor ligger på 99kr och uppåt. Fraktkostnaden kan komma att justeras automatiskt när du skriver in en ort/ett postnummer som ligger utanför närmaste blomsterbutiks ordinarie leveranszon. Uppdateringar sker kontinuerligt allt eftersom butikerna informerar oss om detta.

Lokala avvikelser: Leveransmöjligheter, stopptider och budavgifter

Du får ett mejl snarast möjligt efter lagd beställning om vi behöver informera dig om aktuella avvikelser som ännu inte finns i kassan. Det kan till exempel innebära att butiken har avvikande stopptider, förhöjda budavgifter pga. avståndet eller endast erbjuder möjlighet till avhämtning i butik. Du får självklart alltid valmöjligheten att avbryta din order och få pengarna tillbaka.

Lokala avvikelser: Utbud

Sortimentet av blommor och tillval kan skilja sig runt om i landet; vissa butiker har ett stort urval och mindre butiker har inte möjlighet till samma utbud. Utbudet kan även variera från dag till dag. Blommor är en färskvara och då alla produkter skapas för hand kan det innebära att avvikelser förekommer. En viss blomma kan bytas ut och krukan kan skilja sig från bilden på webbsidan. Floristen gör dock alltid sitt yttersta för att matcha färg och form. Tillval kan bytas ut mot likvärdig produkt i butikens sortiment.



Uppgifter i kassan och orderbekräftelsen:

Leveransuppgifter

Det är beställarens ansvar att säkerställa att mottagarens uppgifter samt leveransdatum och korttext är korrekta och fullständiga. Verifiera alltid informationen i orderbekräftelsen och kontakta oss snarast om du behöver göra ändringar eller lägga till information.

Leveransvillkor i kassan

De postnummer/orter som har redan kända avvikelser (till exempel avvikande budavgift, leveranstider/datum, leveranssätt, endast avi) visar detta under punkt 1 i kassan efter att postnummer och ort har skrivits in under punkt 2. Denna information finns även i orderbekräftelsen. En beställning som kommer in med redan aviserade lokala avvikelser kommer att utföras enligt dessa utan ytterligare notifiering till beställaren. Kontakta kundtjänst vid frågor.

Ring först / Får hängas på dörren?

Endast ett av valen kan vara aktivt i kassan.

Ring först innebär att butiken ringer mottagaren innan de skapar buketten. Det kan vara för att verifiera tillgänglighet eller att få information om eventuell portkod. Svarar inte mottagaren i tid för att ordern ska hinna med på dagens budrunda så kommer leveransen att flyttas till nästföljande dags budrunda då mottagaren är tillgänglig.

Får hängas på dörren innebär att butiken ej behöver ringa innan de bokar leverans. De kan dock göra det ändå om de tycker att det är nödvändigt. Det kan vara för att verifiera portkod eller mottagarens tillgänglighet (till exempel pga. väderlek som kan påverka blommorna om de hängs på dörren eller i och med planering inför dagar med många bud).

Leverans till företagsadresser

Vid leverans till företag måste vi ha din beställning före kl. 12:00 för att kunna leverera under kontorstider (9–17) samma dag (gäller endast vardagar). Dessa bud lämnas oftast till receptionen som i sin tur lämnar det vidare på arbetsplatsen. Om rutan “får hängas dörr” är ifylld, så gäller inte detta för företagsadresser. Oftast ringer vi inte upp mottagaren på företagsadresser, utan företagsleveranser skickas ut under kontorstider 9–17.


 

 

 

 

.